باربد نیوز

به روز ترین اخبار روز دنیا

درمان فوبیا به چه معناست؟


در واقع این فوبیا در سه شکل اساسی خود را نشان می دهد. اما در این میان متخصصان ژنتیک تحقیقات و مطالعات زیادی را انجام داده اند که نشان می دهد ریشه ترس از آمپول به خاطر حساسیت های ژنتیکی نسبت به درد است. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که ترس امروز انسان ها از آمپول و سوزن نیز ریشه تاریخی و تکاملی دارد و این ترس هنگامی افزایش می یابد که سوزن یا آمپول می خواهد وارد بدن فرد شود. آیا فوبیا فضای بسته درمان دارد؟ آیا درمان فوبیای فضای بسته امکانپذیر است ؟ آیا برای درمان فوبیا فضای بسته از دارو درمانی استفاده می شود؟ ترس از ماکیان است. اما به طور کلی دو رویکرد اصلی برای درمان فوبیا استفاده از داروها و روان درمانی است. در حالی که مصرف دارو برای درمان فوبیا در برخی افراد ممکن است تا حدودی مفید باشند، اما تعدادی از مصرف کنندگان این داروها معتقدند که عوارض آنها بیشتر از مزایایی درمانی شان است. داروها ممکن است در طول درمان اولیه یا برای استفاده کوتاه مدت در موقعیتهای خاصی که به ندرت پیش میآیند، مانند پرواز در هواپیما، سخنرانی در جمع یا استفاده از MRI استفاده شوند.

داروها برای تسکین و کاهش علائم مرتبط با فوبیا تجویز میشوند. چون روانشناسان مجاز به تجویز دارو نیستند. این نوع از فوبیا بسیار خاص است و با نشانه هایی چون وحشت زدگی (ترس شدید بعلاوه علائم جسمانی ناراحت کننده هچون لرزه، تپش قلب و عرق کردن) همراه می باشد. ترس از درد است. درمان شناختی رفتاری یا CBT شما را قادر میسازد تا با کمک به تغییر تدریجی طرز تفکر خود، ترس های خود را مدیریت کنید. رواندرماني روش سومي است كه با بررسي علل شكل گيري اين ترس ها و تحليل آنها سعي در آگاه کردن بيمار و درمان ريشه اي اين ترس ها دارد. گزینه های درمانی پزشکی برای فوبیا بر مؤلفههای شیمی ژنتیکی و مغزی فوبیا تأکید دارد. گزینه های درمانی در مراحل بعد از درمان های دارویی و روان درمانی ممکن است موثر باشند و گزینه درمانی اولیه محسوب نمیشوند. ترس از باران است. انواع مختلفی از فوبیا مانند فوبیای موقعیتی (رعد و برق، فضاهای بسته/باز، تاریکی، پرواز و ارتفاع)، فوبیای حیوانات (عنکبوت و مار)، فوبیای مثله کردن (تزریقات، دندانپزشکان، جراحات) و آگورافوبیا (ترس از مکان های خطرناک، ناراحت کننده یا ناامن، که منجر به تمایل به فرار میشود).

این ویژگی منحصر به فرد تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) که نشان دهنده اثرگذاری بالای آن بر مغز انسان است، منجر شده تا از آن در حوزه روان درمانی برای درمان انواع فوبیاها و بیماری های روان استفاده شود. بررسی ها نشان میدهد که در درمان فوبیا، گزینه های درمانی شناختی رفتاری نسبت به مصرف داروها در طولانی مدت تاثیر بیشتری دارند. کسانی که برای درمان فوبیای خود از داروها استفاده میکنند، باید برای مدیریت دارو به روانپزشک یا پزشک دیگری مراجعه کنند، حتی اگر با یک روانشناس مشورت میگیرند. نمونه هایی از این داروها عبارتند از: فلوکستین (Prozac)، سرترالین (Zoloft)، پاروکستین (Paxil)، فلووکسامین (Luvox)، سیتالوپرام (Celexa)، لسکلیتوپام (Lexapro)، ورتیوکستین (Brintellix) و ویلازودون (Viibryd). همانطور که از نامش پیداست، مواجهه درمانی به تدریج شما را در معرض موقعیت هایی قرار میدهد که از آن میترسید. به این ترتیب که لیستی از موقعیت هایی که در فرد حمله عصبی ایجاد می کند ، تهیه می شود. والدینی که از حبس کردن کودکان در حمام یا اتاق خوابشان و یا انباری استفاده می کنند ، می توانند موجب حمله ی عصبی در فرزند شوند. این حمله عصبی می تواند 10 تا 15 دقیقه طول بکشد و بعد از آن از بین برود.

برای درمان ترس های خود ممکن است به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشید و درمان طول بکشد. با ما همراه باشید تا شما را با این نوع اختلال آشنا کنیم. برای انجام این کار، درمانگر میتواند به شما کمک کند تا با مراحل افزایشی بر ترس خود غلبه کنید. دارو درمانی در مواردی انجام می شود که میزان فوبیای شخص بالا باشد. در کودکان، فوبیای مدرسه یا ترس از تنها بودن ممکن است با یا بدون اختلال اضطراب جدایی اتفاق بیفتد. سادهلوحانه است که فکر کنیم با هیچ مانعی روبرو نخواهیم شد. این نویسندگانِ تخصصی در موضوعات پزشکی غالبا در هر 2 کتگوری مرتبط با سلامت جسم و سلامت روان فعالیت میکند. حتی ترس ممکن است بر زندگی روزمره آنها تاثیر منفی بگذارد و فعالیت آنها را مختل کند. با این حال، آنها می توانند در اواخر زندگی نیز رخ دهند. آنها خصوصاً زمانی مضطرب می شوند که افراد حاضر در آن موقعیت را نمی شناسند. ترس غیرمنطقی و غیر ارادی از فضاهای تنگ و کوچک ، باعث می شود افراد از حضور در مکانهای روزمره خودداری کنند ، حتی اگر آنها بدانند که هیچ خطر واقعی وجود ندارد ، حتی فکر کردن در مورد ترس می تواند اضطراب ایجاد کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بهترین روانشناس ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

[ بازدید : 15833 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 24 مرداد 1402 ] [ 20:04 ] [ باربد نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]